Auping Scandinavia

Auping kampagne til Bo Bedre

Auping ønskede en kampagne, der satte deres fire kommunikationstriggere – diminished quality, changes in life situation, sustainability og redecoration – i spil som det bærende udgangspunkt til alt indhold. For at bruge de fire triggers mest effektivt valgte vi hos Benjamin Native Studio at brede kampagnen ud på flest mulige medier og platforme for at ramme en bred og relevant målgruppe.

Det endte ud i kampagnen SOV BEDRE, der bredte sig over tre forskellige magasiner og platforme, mens kampagnen benyttede sig af alt fra tekst og billeder til video og podcast – det hele produceret fra bunden af Benjamin Native Studio.

Client: Auping Scandinavia
Website: Auping.dk
Services: tekstforfatning, styling, fotografi, art direction

Video

For skabe et unikt univers til fortællingen om Aupings senge og værdier, producerede vi inspirerende og underholdende videoindhold til SOV BEDRE kampagnen.

Video kan være en effektiv måde at møde brugerne på, da velfortalte produktioner kan få målgruppen til aktivt at bruge tid på indholdet og dermed dine taktiske budskaber – det hele med fokus på historien og den høje kvalitet. Begge ting noget vi hos Benjamin Native Studio er eksperter i at udvikle og eksekvere.

Derfor var video også en naturlig del af SOV BEDRE kampagnen for Auping, hvor vi producerede originale videoer til BoBedre og Magasinet Liv. Videoerne blev delt op i to spor, hvor reportagevideoer med Aupings egne ambassadører blev produceret til BoBedre, mens interview-videoer med henholdsvis tv-vært Ibi Makienok og konditor Mette Blomsterberg blev produceret til Magasinet Liv. Fælles for alle fire medvirkende er, at fortællingerne bunder i de ting, en seng repræsenterer samt hvad god søvn betyder for dem.

Til Bo Bedre brugte vi lang tid tid på at komme ind til den gode historie hos fotograf Maria Fynsk Norup og TV-vært David Guldager, og hvordan dette kunne bruges til at underbygge Aupings værdier og kommunikere deres taktiske budskab uden at gå på kompromis med Bo Bedres kvalitet.

Til Magasinet Liv skabte vi et intimt rum for de to interview-gæster. Med en Auping seng som scene, indtog TV-vært Ibi Makienok og konditor Mette Blomsterberg sengen sammen med journalist Karen Greve fra Liv-redaktionen. For at kunne ramme målgruppen mest muligt, blev interviewet tilrettelagt således, at temaet blev holdt inden for emner, der stemmer overens med Aupings budskaber og Livs læseres interesser.

Magasin

SOV BEDRE for Auping til BoBedre

Nogen hævder, at print er død. Vi mener dog, at et velproduceret stykke print kan være med til at underbygge og fuldende et univers, der stemmer overens med din vision.

Udover de digitale elementer i kampagnen, blev alt originalt indhold brugt til at producere, trykke og distribuere et magasin, for at give Auping Scandinavia muligheden for at blive et med BoBedres univers. Magasinet SOV BEDRE blev udgivet i 55.000 eksemplarer med BoBedres septembernummer i 2018. Samtidig blev magasinet tilgængeligt i alle Auping-forhandlere i Skandinavien.

Magasinet indeholder inspirerende og personlige reportager fra Aupings egne ambassadører samt smukke stylinger med Aupings senge i forskellige miljøer, der afspejler Aupings kampagnetriggers og udspringer af tidens tendenser og læsernes interesser inden for boligindretning. Alt sammen med en vision om at guide og inspirere læserne til, hvordan man skaber et smukt og sundt soveværelse med Aupings senge.