Avène

Case

Kampagne for Avène til Costume

Eau Thermale Avène (Pierre Fabre Dermo-Cosmétique) og Carat Danmark kom til os, fordi de ønskede en Native-kampagne, der kunne fortælle den unikke historie om skønhedsprodukterne fra Avène, øge kvalificeret kendskab blandt den skønhedsinteresserede kvinde i alderen 20 til 40 år, samt rykke flere ind og shoppe beauty på apoteket.

Eau Thermale Avène er et fransk apotekermærke med effektive og rene hudplejeløsninger til alle hudtyper. Alle produkterne er baseret på Termalkildevand fra kilden i Avène og mærket er kendt og elsket af især de franske kvinder – på verdensplan bliver der solgt en flaske af hero-produktet Avène Termalkildevand hvert 20. sekund.

Med et mediematch med modemagasinet Costume var vejen banet for en effektiv Native-kampagne under taglinen “Fransk skønhed”, og kampagnen for Avène er et godt eksempel på, hvad der kan lade sig gøre, når man laver et dedikeret og kontinuerligt samarbejde.

Client: Avène, Pierre Fabre Dermo-Cosmétique
Services: tekstforfatning, fotografi, art direction

Kampagneidé og strategi

Løsningen blev en 360-graders Native-kampagne i hele 2018, der tog målgruppen med på en rejse til Frankrig – både billedligt talt og i helt bogstaveligste forstand – for at fortælle den unikke historie om produkterne fra Avène og inspirere til, hvordan målgruppen kan bruge dem i deres egen hverdag.

Native-kampagnens formål er at engagere målgruppen med content, der rammer mediets DNA, så kampagnen får en høj grad af troværdighed.

Alt indhold i kampagnen fokuserer på at give værdi til målgruppen ved at åbne øjnene hos de danske kvinder for, hvad franske apotekermærker kan gøre for dem med enkel og effektiv skønhedspleje, der gør det nemt at omfavne sin naturlige skønhed.

Content i kampagnen er originalt produceret og ved at bruge alle Costumes platforme maksimerede vi kampagnens rækkevidde og kunne skabe indhold, der ramte målgruppen med det rigtige budskab på den rigtige måde – på hver platform.

Reportage fra Frankrig

Det gik ret hurtigt op for os, at vi sagtens kunne producere en masse engagerende content i Danmark, der aktiverede produkterne i øjenhøjde med målgruppen. Men hvis vi virkelig ville fortælle en troværdig historie om Termalkildevandet fra Avène, var vi også nødt til at tage ned til kilden i Frankrig.

I april rejste et produktionshold af sted på reportagetur sammen med Costumes skønhedsredaktør. På to tætpakkede optagedage i Frankrig blev kilden og Hydroterapicentret i Avène udforsket for at fortælle historien om Termalkildevandet.

Forud for turen gik lang tids forberedelse med ideudvikling, manusskrivning og produktionsplaner, så vi sikrede, at der på det tætpakkede program kom det helt rigtige content i kassen. For at aktivere, at vi var ’live’ i Frankrig og let introducere målgruppen for kilden i Avène, blev der undervejs på turen udgivet Stories på Costumes Instagram.

I kampagnen indgår også et kontinuerligt push af Native artikler på både print og digital. Stoffet er let og brugbart og målgruppen kvitterede med flotte læsetider, der virkelig gav en unik mulighed for storytelling omkring Avène-brandet.

Serie

SoMe-videoer

Et af elementerne i kampagnen er serien ”Beautyskolen”, som er seks guidende tutorials specifikt udviklet til Facebook og Instagram, filmet i kvadratisk format og med en varighed på max 60 sekunder. Videoerne har ramt målgruppen spot on med høje visningstal og imponerende see through rates.

I videoerne er Costumes skønhedsredaktør Marie Alkestrup eksperten, som i hver video guider til konkrete skønhedsudfordringer som fx hvad man gør, hvis man har sart hud eller uren hud. Produkterne fra Avène indgår i videoerne på en naturlig og troværdig måde, men videoerne er ikke en anmeldelse af produkterne – det er en guide, der hjælper målgruppen med konkrete beautyudfordringer.

Fotograf Morten Andersen   Model Olivia Aamund/Le management  Skønhedsredaktør Marie Alkestrup