Carlsberg Byen

Carlsberg Byen til Bolig Magasinet og Bo Bedre

Hvordan indretter man sig med hygge og sjæl i nybyggede boliger? Og hvad er fordelene ved nye boliger i forhold til ældre byggerier? Det er ofte spørgsmål, man støder på, hvis man gerne vil har købt bolig i nybyg. Derfor blev de to spørgsmål udgangspunktet for vores kampagne for Carlsberg Byen til boligmagasinerne Bolig Magasinet og Bo Bedre, der indeholdte fire videoer og tre native artikler på både print og digital.

Kampagnens burst #1

For at guide Bolig Magasinets brugere mest muligt ud fra ovenstående spørgsmål, valgte vi i første burst af vores kampagne for Carlsberg Byen at skabe et guidende videospor med fokus på, hvordan man helt konkret kan bruge forskellige virkemidler til at skabe et hjem med sjæl, hygge og personlighed. Dette gav os god mulighed for at skabe engagement hos brugerne og samtidig vise de lækre lejligheder i Carlsberg Byen frem på en troværdig og naturlig måde.

Client: Carlsberg Byen
Services: tekstforfatning, styling, video, fotografi, art direction

Fotografer  Julie Bjarnhoff og Andreas Raun

Endorsement og guidende indhold

For at skabe sammenhæng mellem Carlsberg Byens aktiviteter og Bolig Magasinet, benyttede vi os af blogger og influencer Cathrine Widunok Wichmann, bedre kendt som RockPaperDresses. Her lavede vi et interview, der satte fokus på hendes oplevelser og observationer med at bo i Carlsberg Byens nybyggede lejligheder, hvilket hun selv dækkede på sin blog som del af et samarbejde med bydelen. Samtidig benyttede vi i den ene halvdel af videoerne Camilla Høeg fra Høeg+Møller, der har indrettet de mange prøvelejligheder i bydelen. Til den anden halvdel af videoerne blev Bolig Magasinets egen stylist, Julie Løwenstein, benyttet for at skabe genkendelse hos målgruppen og give en helt naturlig kobling til magasinet.

For at ramme målgruppen hos BoBedre i en af deres kerneinteresser, satte vi i indholdet hertil mere fokus på arkitekturen og områdets historie. Dette gav et godt afsæt til at implementere Carlsberg Byen taktiske budskaber om, hvordan bydelen skiller sig ud fra de resterende nye bydele i København samt hvordan de sikrer et levende og sjælfuld byrum.

Fotograf  Morten Andersen

Fotograf  Morten Andersen

Kampagnens burst #2

Hvor vi i første burst af kampagnen ønskede at guide brugerne med afsæt i Carlsberg Byens nye lejligheder, ville vi i andet burst inspirere målgruppen ved at invitere dem indenfor i ægte hjem fra området. Derfor fokuserede vi alene på Bolig Magasinet, der med sit brand-DNA har med begge ben solidt plantet i jorden og er mestre i at skabe identificerbare og inspirerende boligreportager, som alle kan være med på.

Derfor besøgte vi tre familier med hver deres unikke hjem i Carlsberg Byen, hvor hovedpersonerne ikke bare viste deres hjem frem, men i ligeså høj grad fortalte om de værdier, de knytter til Carlsberg Byen som historisk bydel og som et nyt fællesskab. På den måde skabte vi indhold, der ikke bare faldt i tråd med Bolig Magasinets DNA og målgruppens interesser, men også implementerede Carlsberg Byens takstiske budskaber og emner som fællesskab, kvalitetsboliger og unik arkitektur på en troværdig måde.

Besøg de tre hjem og læs boligreportagerne på Bolig Magasinet herunder:

“Nogle gange kan det være rart at zoome lidt ind og få noget mere hygge”

“Jeg har altid haft noget for vindueskarme”

Arkitektens monokrome minimalisme og nordiske forkærlighed

Fotograf  Morten Andersen

Kampagnens resultater

En af hemmelighederne bag en succesfuld Native kampagne er at finde det sweet spot, hvor content engagerer målgruppen ved at ramme deres interesser – samtidig med at annoncørens taktiske budskaber kan formidles troværdigt.

I kampagnen for Carlsberg Byen viser tallene, at netop dét sweet spot blev fundet. Målgruppen har nemlig kvitteret med lange læsetider og stort engagement i content.

De fem Native artikler i kampagnen genererede en total time spend, der ligger 48% over Bolig Magasinets gennemsnit. I alt har læserne brugt over 216.105 minutter på native artikler, hvilket vidner om, at indholdet har fanget deres interesser og formidlet Carlsberg Byens budskaber en på letfordøjelig måde.

Ser man nærmere på video-delen af kampagnen har målgruppen også dér fundet content relevant. Videoerne har samlet set haft over 300.000 visninger og næsten hver tiende bruger har set videoen til ende. Et tegn på, at indholdet er relevant og brugbart for netop dem.

Native kampagnen for Carlsberg Byen er et godt eksempel på, hvordan man kan engagere målgruppen og skabe effekt for annoncøren, når content i kampagnen formår at være relevant for målgruppen, er troværdigt fordi det er tilpasset mediets DNA – og samtidig formidler annoncørens taktiske budskaber tydeligt og relevant for målgruppen.