Electrolux

Electrolux PerfectCare til Costume

Med et ønske om at skabe awareness omkring deres nye serie vaskemaskiner og tørretumblere, skabte Benjamin Native Studio et univers af guidende native artikler og inspirerende videoer for Electrolux på modesitet Costume. Gennem hele 2018 blev indholdet løbende udgivet på en subsektion på Costume.dk kaldet Stilguide, døbt ud fra ønsket om at aktivere sloganet “Express your personal style”, hvor redaktionelt indhold inden for samme fokusområder også blev publiceret gennem kampagnen for at øge troværdigheden hos brugerne.

Med afsæt i maskinernes forskellige vaske- og tørrefunktioner, skabte vi indhold, der matchede Costume-brugernes interesse for mode, mens vi samtidig guidede til, hvordan målgruppen kunne passe bedst muligt på deres favorittøj med PerfectCares funktioner til henholdsvis silke, uld, hvidt tøj, sort tøj og lingeri. Vaskemaskines USP var dens helt særlige program til vask og pleje af denim, hvorfor dette fokuspunkt dominerede kampagnen i både artikler og videoer.

Client: Electrolux
Services: Styling, fotografi, art direction

Video

For at skabe et kontinuerligt univers og få Stilguide-kampagnen ud over rampen på en taktisk måde, skabte Benjamin Native Studio en serie af videoer til at køre på sociale medier gennem hele 2018.

For at skabe et kontinuerligt univers og få Stilguide-kampagnen ud over rampen på en taktisk måde, skabte Benjamin Native Studio en serie af videoer til at køre på sociale medier gennem hele 2018.

Udover de native artikler, der blev produceret i kampagnen, var video også et bærende element. Videoserien af 10 videoer blev ligesom kampagnen døbt Stilguide, og havde til mål at skabe awareness omkring vaskemaskinernes og tørretumblernes programmer. Samtidig skulle de guide Costumes brugere til sæsonens tendenser med afsæt i maskinernes programmer til forskellige materialer.

For at skabe mest muligt effekt og kommunikere i øjenhøjde med brugerne, opdelte vi videoerne i to spor – et spor med stylist og influencer Charlotte Sandgren og et andet spor med upcomming model Ellen Teferi.

Sporet med Charlotte Sandgren skulle ikke bare vise hendes personlig stil som inspiration til brugerne, men skulle også være direkte guidende for at skabe mest muligt værdig for seerne. Sporet med Ellen Teferi var ren inspiration der skulle vise tidens tendenser og hvordan disse kunne styles til eget brug.

For at binde alle videoer sammen og skabe et sammenhængende og genkendeligt udtryk, skabte vi en grafisk identitet i tråd med Costume-brandets univers. For at skabe mest mulig værdi for målgruppen og Electrolux, selv om der ikke var speak i alle videoer, og samtidig give anledning til at implementere kampagnens takstiske budskaber, indeholdte alle videoer grafikker med henholdsvis vaske- og stylingtips. Alt fra modelbooking, foto og styling til tilrettelæggelse, grafisk design og tekstforfatning blev håndteret og projektledet af Benjamin Native Studio for at sikre en relevant, effektfuld og unik kobling mellem målgruppen hos Costume og Electrolux.

Fotografer: Morten Andersen og Thomas Dahl   Model: Ellen Teferi   Styling: Charlotte Sandgren